Dan innan...

...Julafton.  Har ingen julstämning alls. Granen står inne, julsakerna är framme, julklapparna är klara men ändå ingen julkänsla. Får hoppas att det kommer lite snö i natt och att julkänslan kommer i morgon när jag äter min julskinkesmörgås till frukost. I morgon åker vi till farmor och farfar och är där hela dan. Äter mat och delar ut julklappar.  Sedan åker pappa, Cathrin och jag hem till pappa och delar ut våra julklappar där. Juldan blir det utgång och sedan fira med mammas släkt på annandan. Sedan är ännu en jul slut.


Tänkte på en sak innan, dom har redan börjat annonsera för mellandagsrean. Är det bara jag som tycker det är lite för tidigt för det än? Jag menar de flesta har la inte ens köpt klart sina julklappar så ser dom att om 2 dagar kommer saken kosta en fjärde del mindre. Blir så trött på det kan dom inte iaf vänta tills julafton?!  I fortsättningen tror jag att jag ska köpa mina julklappar på mellandagsrean. Allt är mycket billigare och man kan köpa dyrare eller kanske mer saker. Så blir det nog nästa år (fast så tänker jag varje år).

// Mickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0