Ringa telefonkiosk?

Har ni tänkt på att i alla filmer (eller många av dom iaf) ringer dom alltid till en telefonkiosk. Kan man göra de överhuvudettaget eller är det bara en sån sak som dom gör på film? Tänk dig själv om du hade gått på stan och plötsligt hade det ringt i en telefonkiosk. Skulle du svara då eller bara gå vidare? Jag tror inte jag hade vågat svara tänk om det är någon som är ute efter mig? Men med lite eftertanke så tror jag att min nyfikenhet hade tagit över så jag hade nog svarat. För vem vet man kanske hade vunnit pengar och det hade man inte vågat riskera.

Och nu när jag tänker efter, vad är de för nummer till en telefonkiosk? Och hur letar man upp numret? Går man in på Eniro och skriver typ "Allégatan 14" ?

Dessa funderingar
// Mickan

Kommentarer
Postat av: Mum

När jag var ung fanns BARA telefonkiosker. Så där 20 år sedan....hihi

2009-04-15 @ 12:18:48
URL: http://spookywoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0