Olycka

På väg hem från en fika med Anna och Linn ska jag gå över vägen på Kungsleden. Ser en bil som står mitt på övergångsstället och framför bilen ligger en person på vägen. Med tanke på att jag är extremt nyfiken tänkte jag gå över där personen ligger. Hör att räddningsbilarna är på väg, kommer massa brandbilar (?) och 2 ambulanser. Ser inte hur allvarligt personen blivit påkörd men tror det var ganska allvarligt, för varför kommer det annars så många bilar? Och varför kommer det brandbilar? Efter att ha stått där bland all kaos väljer jag att gå över på andra sidan istället. Bättre att räddningsfolket kommer fram ordentligen.

Blir lite halvskakis, tänk om jag bara hade kommit en halv minut tidigare då kunde de har varit jag som låg där.. Usch va sånt är skrämmande.

När jag såg den olyckan kommer jag att tänka på för några år sedan när jag tog bussen ut till Viskafors. Precis framför bussen åker en husbil och man ser riktigt hur husbilen försöker att inte köra på något. men tydligen så träffar husbilen den personen som springer fram framför. Bussen kör om och de personer som sitter på andra sidan tittar på vad som har hänt. Folk börjar skrika och man förstår inte riktigt vad som hade hänt. Dan efter läser man i tidningen att en person sprang framför en husbil och dog...

Usch tycker det är såå läskigt och jag hoppas att den olyckan som hände nu att den inte var så allvarlig och att personen överlevde!!
// Mickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0