Studenten

Vaknade klockan 5 på morgonen av att klockan ringde. Men efter att bara ha sovit någon timme var jag väldigt pigg ändå. Hoppade in i duschen och gjorde sen i ordning mig. Ringde Em vid halv 7 och bestämde att jag skulle komma förbi Fredrik vid 7 tiden. Åkte upp till han och tog en cider samtidigt som Martina sminkade Em.

När klockan var 07.50 åkte vi till skolan där det var full rulle. Vi satt i cafeterian och drack cider. Dom flesta hade druckit en hel del innan så var fullrulle, skrev i massa mössor och bara gick runt. Hela klassen träffades och fick våra betyg sen var det bara att vänta på att fotograferas. Eftersom allt var försenat gick vi till aulan där själva avslutningen var, som vanligt är det rätt långtråkigt och sitta där samtidigt som rektorn håller tal. Skulle fotograferas efter de innan vi sprang ut. När vi stod där inne och skulle precis ta kort öppnar dom dörren och skriker "Vi ska springa ut nu". Alla fick panik och sprang ut i korridoren, sedan sprang vi ut och hoppade och skrek. Var hur mycket folk som helst och efter att ha gått under alla paraplyn kom jag äntligen fram till min släkt. Var väldigt stressad när jag kom fram, fick massa blommor, tog kort åt alla håll och kanter sedan sprang jag bort till flaken.

Öppnade en cider och började skrika och sjunga. ÄNTLIGEN! Flaket åkte iväg och alla var jätte glada och skrek allt vad vi hade. Åkte fram och tillbaka på Allégatan och skrek så att halsen värkte. Folk sprutade öl, cider och rök överallt men var så roligt. Efter att ha åkt runt i ca 45 min åkte vi tillbaka till skolan. Pappa hämtade mig och jag kunde knappt prata.

Kom hem och möttes av massa presenter och folk. Åt mat, tårta och sedan la jag mig i soffan, helt slut efter allt.

När alla hade åkt vi 4 tiden vilade jag i några minuter sedan öppnade vi en jordgubbschampanj. Åkte iväg till Kent där vi tänkte förfesta. Drack upp champanjen och mina 6 cider och 2 öl sedan vid halv 11 tiden drog vi ner till stan. Kände hur trött jag var och att jag egentligen bara ville gå hem och lägga mig. Men gick till Tonic en snabbis tog en shot, smakade på massa öl sedan var jag väldigt runt under fötterna. Träffade på några från Handel och vi började skrika och sjunga igen.

Math och Kent ville dra vidare och då kände jag att de var dax för mig att dra hem. Träffade Sebastian vid busstorget vid halv 1 och gick sedan upp till mig. När vi kom in ville jag öppna ytteliggare en champanj men han sa att de inte var någon idé och tur var det för mådde inte speciellt bra. Fick ligga stilla i sängen och för att inte få upp allt.

Vaknade dan efter och hade så ont i magen. Förbredde mig för att besöka toan på knä men gick tillslut bra. Låg i sängen precis hela dan! Var längesen jag var så bakis.

Men den dagen var en av dom bästa dagarna i mitt liv. Vill uppleva vissa saker av den igen!!

// Mickan

Kommentarer
Postat av: jennie

fyfan va underbart! man längtar verkligen tillbaka när man läser din berättelse (3 år sedan för min del nu) ;)

2009-06-14 @ 13:09:53
URL: http://trollunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0